Новости

24.02.2014

Новини наших підприємств: 2013 рік для «Електроважмашу» у цифрах і фактах

За останні три роки обсяг виробництва на Харківському Державному підприємстві завод «Електроважмаш» зріс у три рази. За підсумками 2013 обсяг реалізованої продукції заводу склав 2,2 млрд. грн., що на 754 млн. грн. більше, ніж в 2012 р. Про це повідомляє прес-служба підприємства, яка взяла інтерв’ю у першого заступника генерального директора ДП завод «Електроважмаш» Дмитра Костюка.

Дмитро Васильович, давайте почнемо з цифр. Яка динаміка основних показників заводу?

— За останні три роки обсяг виробництва на підприємстві зріс у три рази. «Електроважмаш» входить у десятку найбільших за обсягом реалізованої промислової продукції підприємств Харківської області. За підсумками 2013 обсяг реалізованої продукції заводу склав 2,2 млрд. грн., що на 754 млн. грн. більше, ніж в 2012 р.

«Електроважмаш» входить до десятки найбільших за обсягом реалізованої промислової продукції підприємств Харківської області. Завдяки позитивним виробничими показниками «Електроважмаш» став найбільшим платником податків Харківської області. За 2013 у якості податків підприємство заплатило до державного та місцевого бюджетів майже 127 млн. грн.

Зростання виробництва дозволив створити нові робочі місця. З 2011 по 2013 рік ми прийняли на роботу близько 1100 співробітників. Торік на заводі працювало майже 6,5 тисяч осіб.

Середня заробітна плата на підприємстві за останні два роки зросла на 25%.

Зростання усіх ключових показників відбулося завдяки зростанню обсягу продукції, що продається. Можна дізнатися докладніше про структуру продаж?

— Дані за підсумками 2013 виглядають таким чином: близько 35% у загальному обсязі продаж займають гідро- і турбогенератори, трохи більше 63% — електротягове обладнання.

На експорт ми відправили 51% випущеної продукції, відповідно, українським замовникам — 49%.

Наші замовники — найбільші енергогенеруючі та транспортні компанії. В Україні це «Укргідроенерго», ДТЕК, «Донбасенерго». У Росії — «РусГідро», станції компанії «Газпром», а також «Трансмашхолдинг», «Сінара», «Уральські локомотиви».

Важливу роль у зростанні продаж нашої продукції зіграв створений з нуля сучасний відділ маркетингу.

Розкажіть про це докладніше, адже раніше на заводі маркетинг не був пріоритетною сферою діяльності.

— За останні три роки ми буквально з нуля створили потужний сучасний напрямок нашої діяльності, у якому присутні усі необхідні для ефективної роботи маркетингу складові. Це аналіз ринку, прогноз ринкових трендів, розробка нових продуктів, робота з клієнтами та ефективні комунікації.

У 2013 році був проведений ребрендинг «Електроважмаш ». У підприємства тепер новий логотип і єдиний корпоративний стиль. Затверджено і новий слоган ДП завод «Електроважмаш»: «Надійність, перевірена часом». 67 років успішної роботи дозволяють нам пишатися своїм заводом.

Крім того, у минулому році була розроблена і запущена нова сучасна версія сайту «Електроважмаш ».

Знятий нами і корпоративний фільм про підприємство, який ми тепер можемо презентувати на міжнародних виставках. У минулому році ми представляли нашу продукцію на декількох профільних виставках у пріоритетних для нас регіонах — Індія, Китай, Узбекистан і Російська Федерація. Участь у виставках для нас є важливою складовою комунікацій з існуючими та новими клієнтами. За останній час нам вдалося значно підвищити ефективність такої взаємодії.

Минулого року ми вперше за останній час провели відкритий прес-тур. У ході заходу кілька десятків представників центральних і регіональних медіа змогли своїми очима побачити роботу цехів і поспілкуватися з керівництвом заводу і робітниками. За підсумками прес-туру вийшли сотні публікацій та репортажів. Читачі та глядачі, серед яких є наші партнери і клієнти, змогли детальніше дізнатися про роботу нашого заводу.

Розкажіть про найбільш масштабних проектах, реалізованих підприємством у минулому році.

— Можна відзначити участь заводу у будівництві Зеленчукської ГЕС-ГАЕС на базі діючої ГЕС в Карачаєво-Черкесії (РФ). Минулого року ми завершили виробництво і відвантажили для цієї станції гідрогенератор-двигун СВО 407/215-10 УХЛ4.

Крім того, у 2013 році ми поставили гідрогенератор-двигун СВО 2-1255/255-40 УХЛ4 для енергоблоку № 2 Дністровської ГАЕС (Україна). Цей генератор є унікальним агрегатом, який дозволяє створювати запас потенційної енергії води, працюючи у двох режимах — у режимі гідрогенератора і у режимі двигуна. Потужність машини становить 421 МВт. Загальна маса — 1750 тн. Діаметр перевищує 15 м — це безпрецедентні розміри для обладнання такого типу. Раніше «Електроважмаш» виготовив і поставив гідрогенератор-двигун для 1-го енергоблоку, який був запущений в експлуатацію наприкінці 2010 року.

Участь у будівництві шостого за величиною об'єкта гідроенергетики у світі і найбільшої гідроакумулюючої електростанції у Європі — це наш найбільш масштабний проект не тільки за останні роки, а й за останні десятиліття. У наступному, 2015 році, планується завершення будівництва третього гідроагрегату і введення в експлуатацію першої черги Дністровської ГАЕС.

Які підсумки 2013 Ви вважає найбільш значущими з точки зору подальшого розвитку підприємства?

— Зростання інвестицій у модернізацію «Електроважмашу » — це найважливіше наше досягнення.

Обсяг капітальних вкладень у 2013 році склав 100 млн. грн., що перевищує показник попереднього року більш ніж у 2 рази, точніше — на 64 млн. грн. Основні кошти спрямовані на придбання нового обладнання. Зокрема, ми придбали, встановили і вже ввели в експлуатацію горизонтально-розточний верстат HBM-5T виробництва фірми BUFFALO MACHINERY, вертикально- фрезерний верстат моделі «VERUS», токарно-карусельний верстат Olympia для обробки колекторів, німецький вакуумно-нагнітальний комплекс для просочення і сушки якорів електричних машин.

Оновлюючи виробничі потужності, ми забезпечуємо конкурентоспроможність заводу у довгостроковій перспективі. Завдяки впровадженню нового обладнання, ми зводимо «нанівець» ризик непередбачених збоїв через неполадки у роботі устаткування, підвищуємо якість продукції, знижуємо її собівартість. Це дозволяє нам впевненіше почувати себе на ринку і створює умови не тільки для збереження нинішніх ринкових позицій заводу, а й для їх зміцнення.

На сьогодні програма модернізації тільки починає втілюватися у життя. Нам належить зробити набагато більше, ніж вже зроблено. Але перші результати вже вселяють оптимізм. За підсумками минулого року ми отримали істотне зростання виробництва багато в чому завдяки проведеній модернізації.