Новости

10.06.2011

Наша робота та інновації роблять світ досконалішим – Анатолій Гіршфельд

Анатолій Гіршфельд — голова Ради Об’єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт», генеральний директор «УПЕК»: « Наша робота та інновації роблять світ досконалішим. За останні п`ять років в Індустріальній групі УПЕК на створення нового, модернізацію та реконструкцію існуючого виробництва, впровадження передових технологій, покращення умов праці, навчання персоналу обсяг інвестицій склав близько 500 млн. грн.» АТ «Українська промислова енергетична компанія»(АТ «У.П.Е.К. ») створена у січні 1995 року у м. Харкові.

У період 2000–2002 рр. АТ «У.П.Е.К.» стало основним акціонером декількох машинобудівних підприємств м. Харкова та управляючою компанією сформованої з них Індустріальної групи (ІГ УПЕК). Сьогодні Індустріальна група УПЕК mdash; компанія, яка виробляє високотехнологічну продукцію для залізничної, автомобільної, сільськогосподарської, машинобудівної та металургійної галузей.

Компанія розвивається як іноваційна, клієнтоорієнтована індустріальна група.

Індустріальна група УПЕК — це:

  • більше 8000 стабільних робочих місць;
  • 300 робочих місць для молоді щорічно;
  • 236 млн. грн. mdash; фонд заробітної плати на підприємствах групи у 2010 році (порівняно з 2009 роком він зріс на 34%); у 2011 році заробітна плата зросте в середньому на 20–25%.

За минулі роки компанією проведена структурна реорганізація підприємств, які входять до групи, впроваджені передові форми організації та управління бізнесом. Компанія веде постійну інвестиційну діяльність задля їхнього технічного розвитку.

Як компанія, орієнтована на довгострокову перспективу, значні кошти інвестуються в дослідницьку діяльність, впровадження передових технологій та персонал.

З метою розробки та виготовлення конкурентноспроможньої продукції створено Об`єднаний інженерний центр (ОІЦ) та кілька профільних конструкторських та інженерних центрів.

В об'єднаному інженерному центрі (ОІЦ) ведуться фундаментальні та прикладні дослідження, створюються ноу-хау компанії, концентрується її інтелектуальна власність.

ОІЦ спільно з підприємствами та конструкторськими бюро Індустріальної групи ведуть роботи з розробки наукоємних, високорентабельних, конкурентоспроможних продуктів. Так, наприклад:

  • Українським конструкторсько-технологічним бюро підшипникової промисловості (УКТБПП) створено нове покоління підшипників для рухомих потягів залізниці. Актуальні інноваційні розробки — конічний касетний вузол TBU, дуплексний підшипник CRU, а також спеціальні підшипники для буксових вузлів локомотивів.

    Інноваційні підшипникові вузли CRU-дуплекс сьогодні успішно проходять підконтрольну експлуатацію на 1000 вагонах вантажного рухомого складу РЖД. Одночасно на 1000 вантажних вагонах російські залізничники випробовують аналогічні підшипники світових виробників, і за своїми параметрами підшипники CRU-дуплекс порівнянні з продукцією ведучих світових виробників.

    Укрзалізниця також планує впроваджувати інноваційні розробки УПЕК у своєму рухомому складі.

  • Українське конструкторське бюро трансмісії та шасі (УКБТШ розробляє сучасні мости для автомобіле-, тракторобудування, будівельної техніки. У партнерстві з науково-дослідними організаціями mdash; Харківським національним аграрним університетом ім. В.В.Докучаєва, Українським науково-дослідним інститутом прогнозування та випробування техніки ім. Л.Погорєлого розроблені сільгоспмашини та знаряддя для оптимального землеробства.
  • Спеціальне конструкторське бюро (СКБ) «Укрелектромаш» розробляє нове покоління електромашин, насосів та агрегатних пристроїв.

    Інноваційні проекти СКБ — дослідження із створення енергоефективних електродвигунів, включаючи нові вентильні індукційні реактивні двигуни (ВІРД). Особливе місце в роботі СКБ на 2011–2012 рр. посідає створення електроприводного газоперекачувального агрегату (ГПА) нового покоління потужністю 12,5 МВт. Ця робота виконується в рамках програми модернізації газотранспортної системи України. 3 грудня 2010 року основні параметри цієї розробки були представлені на виїзній нараді ДП «Укртрансгаз», що відбулася за участі міністра палива та енергетики України Юрія Бойко.

  • Інженерний центр «Дослідно-конструкторське бюро шліфувальних верстатів» (ІЦ ДКБШВ) створює унікальне обладнання для обробки валків металургійних прокатних станів, шліфування колінчатих та розподільних валів автотракторних двигунів, деталей трансмісії автомобілів, деталей підшипників тощо.
  • Інженерний центр повітряних турботехнологій розробляє нове покоління повітряних кліматичних систем, холодильних машин та електротурбокомпресорів. Ця техніка знайде широке застосування у важкій, легкій та харчовій промисловості, в транспорті, в медицині, житловому будівництві та інших галузях. Бесфреонова реверсна hi tech клімат-система нового покоління ВКС 30/60, заснована на тепловому насосі, mdash; унікальна розробка УПЭК світового масштабу. Її використання в пасажирських вагонах дозволить в рази скоротити вартість витрат на обігрів і охолодження. При цьому нашим інженерам вдалося створити абсолютно нешкідливу для здоров'я людини установку, в якій немає жодної шкідливої речовини, такої як фреони, олії і продукти спалювання палива.
  • Управління розробок гібридних приводів і безступінчатих трансмісій (УР ГПБТ) створено в 2010 р. Основними завданнями в діяльності УР ГПБТ являються наукомісткі розробки з обгрунтування оптимальних схем і конструкцій гібридних приводів і безступінчатих гідрооб’ємно-механічних і електромеханічних трансмісій для перспективних автомобілів, тракторів, залізничних локомотивів, шахтних дизельних потягів, дорожно-будівельних машин та ін.

Наукові та інженерні підрозділи ІГ УПЕК успішно співпрацюють з інститутами Національної академії наук України, вищими навчальними закладами, галузевими НДІ України та Росії.

Особливою формою співпраці з вищою школою стало створення у 2009 році спільно з Національним технічним університетом «ХПІ» навчально-науково-виробничого комплексу «Техноград». Мета проекту mdash; на новому рівні встановити ефективні зв'язки науки, виробництва та освіти.

Завдяки інвестиціям корінним чином змінюється технологія виробництва на підприємствах ІГ УПЕК.

ВАТ «Харківський підшипниковий завод» (ВАТ «ХАРП»), заснований у 1947 році, спеціалізується на виробництві шарикових підшипників загальнопромислового призначення та роликових підшипників для залізничного транспорту.

На заводі ведеться реконструкція основних фондів, впроваджуються прогресивні енергозберігаючі технології, проводиться повна заміна існуючого токарного та шліфувального обладнання на верстати провідних світових виробників. Обсяг інвестицій у модернізацію виробництва за останні три роки складає 180,9 млн. грн.

З метою нарощування виробничих потужностей ІГ УПЕК у 2009 році почала будівництво на території Російської Федерації Оскольського підшипникового заводу ХАРП. Обсяг направлених інвестицій — більше 40 млн. руб.

ЗАТ «Лозівський ковальсько-механічний завод» (ЗАТ «ЛКМЗ»), заснований у 1966 році, — найбільше ковальсько-штамповочне підприємство України та СНД. Спеціаліалізується на масовому виробництві великосерійного виробництва поковок 300 різних найменувань, мостів для тракторів, дорожньо-будівної техніки, виробляє деталі для рухомих потягів залізниці, навісну сільгосптехніку.

Основний напрям інвестицій — впровадження енергозберігаючих технологій. За три останні роки на модернізацію виробництва направлено близько 50 млн. грн.

ВАТ «Харківський верстатобудівний завод» (ВАТ «Харверст») введено в експлуатацію у 1963 році. Підприємство виробляє високотехнологічний продукт mdash; шліфувальні верстати для різних галузей промисловості.

На заводі проведена модернізація та реконструкція, завершується проект створення ділянки механічної обробки деталей на базі оброблювальних центрів від світових виробників. Обсяг інвестицій за останні 5 років склав майже 27 млн. грн.

ВАТ «Харківський електротехнічний завод»(ВАТ «ХЕЛЗ»), заснований у 1932 році, за останні роки значно розширив номенклатуру асинхронних електродвигунів, освоїв нові моделі свердловинних насосів та агрегатних пристроїв.

На сьогодні на Харківському електротехнічному заводі «Укрелектромаш» проводиться модернізація технологічних ліній, їх переведення на сучасні електронні системи управління. В цілому, обсяг інвестицій на ХЕЛЗ за останні три роки склав майже 27 млн. грн., у тому числі 21 млн. грн. На поповнення обігових коштів з метою виводу підприємства на стабільну роботу.

ТОВ «Українська ливерна компанія»(ТОВ «УЛК») створена у 2004 році в процесі реструктуризації ВАТ «Харківський верстатобудівний завод» на базі ливарного та модельного цехів цього заводу. Обсяг інвестицій на оснащення підприємства за 3 роки склав майже 20 млн грн.

Під час структурної реструктуризації на підприємствах було ліквідовано ремонтні підрозділи та у межах групи створено єдине централізоване ремонтне підприємство ТОВ «УПЕК-Техсервіс».

Важливим кроком, щодо реалізації стратегії розвитку групи, - стати клієнтоорієнтованою компанією стало впровадження впровадження дивізіональної структури продажу.

Залізничний дивізіон поставляє комплектуючі для виробництва та обслуговування тягового та рухомого потягу на підприємства та залізниці СНД.

Автомобільний дивізіон співпрацює з передовими конвейерними підприємствами з виробництва автомобільної, сільськогосподарської, дорожньо-будівельної техніки.

Електротехнічний дивізіон поставляє асинхронні двигуни, електронасоси загального та спеціального виконання, в тому числі свердловинні насоси, а також кормоподрібнювачі для тваринницьких господарств.

Верстатобудівний дивізіон — вальцешліфувальне та великошліфувальне обладнання для металургії та інших галузей промисловості.

Дивізіональна структура дозволяє задіяти у роботі з клієнтами всі технічні знання та можливості Індустріальної групи: підрозділи маркетингу, галузеві інженерні центри та виробництво.

Такий підхід дозволяє в декілька разів збільшити продажі. Консолідований об'єм продажів підприємств Індустріальної групи у 2010 році склав 1,58 млрд. грн. (у 2009 р. — 808,3 млн. грн.). У 2011 році Індустріальна група планує збільшити обсяги виробництва вдвічі в порівнянні з 2010 роком, що в грошовому вираженні складе більше 2 млрд. грн.

Одним із головних напрямків інвестиційної діяльності є персонал.

За рахунок впровадження передових технологій значно покращується зміст та умови праці.

У 2008-2009 рр. На підприємствах групи реалізовано інвестиційний проект вартістю 20 млн. грн: впроваджена комплексна система автоматизації конструкторсько-технологічної підготовки та комп`ютерного супроводження машинобудівного виробництва (проект КСА-2008) на базі інтегрованих CAD/CAM/CAE-рішень програмних продуктів Pro/ENGINEER-Windchill компанії РТС (США).

Проектом охоплено близько 530 робочих місць на різних підприємствах та профільних інженерних центрах ІГ УПЕК. Він за своїми масштабами не має. Аналогів в Україні і є одним з найбільших у Східній Європі.

Підготовка інженерних кадрів для підприємств групи ведеться навчально-науковим виробничим комплексом «Техноград» (на базі НТУ «ХПІ»).

Кадри робочих професій готуються на заводах власними силами, а також по договорам з центрами професійної освіти та технікумами.

ІГ УПЕК є одним з найбільших роботодавців, інвесторів та платників податків Харківської області.