Новости

16.12.2020

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО ВАГОНОБУДУВАННЯ МАЄ БУТИ ТЕРМІНОВО ПРИЙНЯТА

Роботодавці вимагають від Уряду не допустити знищення вагонобудівної галузі, втрати десятків тисяч робочих місць та колапсу залізничних перевезень! Програма розвитку вітчизняного вагонобудування має бути терміново прийнята!

У надскладний час кризи ми не можемо дозволити Україні втратити шанс:

  • створити 15 тисяч робочих місць у вагонобудуванні;
  • 30 тис. робочих місць у галузях, що будуть задіяні при будівництві рухомого складу;
  • отримати 36 млрд. грн. відрахуваннь до бюджетів усіх рівнів протягом 5 років!

Саме тому Федерація роботодавців України разом із Міністерством економіки виступила ініціатором та розробником такої програми.

Вона повинна складатися зі стимулів до оновлення парку вантажних вагонів та чіткої програми виводу з експлуатації вживаних вагонів.

Ми вимагаємо повернутися до питання ввезених в Україну з РФ 18 тисяч вагонів, що вичерпали свій термін експлуатації, курсування яких в Росії заборонено.

В умовах військової агресії відбувалося знищення власного виробництва в стратегічної галузі в інтересах імпортерів металобрухту з країни агресора!

Саме цей, без перебільшення, державний злочин став причиною кризи у вагонобудівній та логістичній галузях України!

Федерація роботодавців системно роками виступала проти цього, але, незважаючи навіть на перші обмеження, ці вагони продовжували їхати в Україну.

Ще влітку ми звернулися до Генпрокурора, Нацполіції та СБУ. Вимагаємо від Уряду та правоохоронних органів дати оцінку діям як тих, хто завозив ці вагони, так і тих, хто їх дозволив завезти, через що ВВП країни втратив 25 мільярдів гривень!

Щорічно десятки тисяч російських вагонів працюють на коліях України замість того, щоб бути утилізованими та заміненими новими вагонами вітчизняного виробництва та стимулювати розвиток вітчизняної економіки.

Ці вагони фактично вбили конкуренцію на ринку перевезень та продовжують знищувати нашу інфраструктуру!

Звертаючись до Кабінету Міністрів України ми вимагаємо терміново запровадити повну заборону ввезення в Україну вантажних вагонів з вичерпаним терміном експлуатації з усіх юрисдикцій.

В умовах гострої кризи на ринку перевезень та вагонобудівній галузі, швидким рішенням може стати внесення змін наказами Мінінфраструктури та Укрзалізниці в "Інструкцію з технічного обслуговування вагонів в експлуатації", якими будуть посилені вимоги до капітального та деповського ремонтів вантажних вагонів після капітального ремонту з продовженням терміну служби.

Вагони, які не відповідатимуть таким вимогам, мають бути негайно списані.

Таке посилення технічних вимог повинно запрацювати вже з 1 січня 2021 року.

У разі відповідного контролю за виконанням цих нормативів, ми дуже швидко зможемо завантажити роботою вагоноремонтні заводи «УЗ», вагонобудівників, виробників запчастин. Та швидко вивести з експлуатації металобрухт, який вбиває економіку, вагонобудівну та логістичну галузі України!

Фінальним результатом виконання наших вимог має стати оновлення українського парку рухомого складу не менше ніж на 12 тис. нових вантажних вагонів щороку.