Новости

24.06.2020

У ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ ЗАРЕЄСТРОВАНО ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ЛОКАЛІЗАЦІЮ

Сьогодні зареєстровано законопроект про локалізацію - ключова ініціатива в сфері промислової політики, повідомив заступник голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Співавторами законопроекту виступили Дмитро Наталуха, Роксолана Підласа,а також солідний авторський колектив, включаючи голів депутатських фракцій і груп, голів парламентських комітетів, членів комітету економічного розвитку та інших комітетів. Всього 37 співавторів. Розроблено в тісній співпраці з Федерацією роботодавців України.

"Рік за роком наша країна втрачає промисловий потенціал - ми експортуємо все більше сировини та нарощуємо імпорт високотехнологічної продукції. Ми оголошуємо перемогою купівлю американських локомотивів та французьких гелікоптерів. Радіємо купівлі польський трамваїв та білоруських тролейбусів", - відмітив Дмитро Кисилевський, - "коронавірус посилив складне становище української промисловості, яка без того падає вже 11 місяців поспіль. Україна не має можливості "залити грошима" свою економіку, як це зробили США, ЄС та Китай. Але можемо вимагати, щоб товари, які купує держава, були частково або повністю вироблені в Україні. Так само, як це зробили інші країни".

У США та ЄС рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі не перевищує 5%, в Україні – близько 50%. США, ЄС і навіть країни СНД віддають перевагу власним виробникам - у них діють відповідні закони. У США – Buy American Act, в ЄС директива 2014/25/ЄС, яка дозволяє замовнику відхилити тендерну пропозицію по ряду галузей, якщо частка європейської складової менше ніж 50%.

"Законопроект про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, котрі вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, за який сплачено грошима українських громадян, – розташуй або локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українських громадян, та сплати податки в бюджет українського міста", - сказав Дмитро Кисилевський.

"Приклад. Якщо "Укрзалізниця" хоче купити локомотив GE, Alstom, Siemens або будь-який інший – будь ласка. Але за умови, що вони здійснять 30%-у локалізацію виробництва в Україні. Тролейбус – аналогічно. Є українські виробники тролейбусів, є підприємства, які можуть робити локалізацію імпортних тролейбусів", - додав нардеп.

Деякі параметри економічного ефекту цього законопроекту:

  • зростання ВВП на 3,9 в.п. протягом 3-5 років;
  • створення 62,5 тис. нових робочих місць;
  • зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.

У чому суть законопроекту:

  • вимога локалізації поширюється на 4 підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування;
  • передбачає вимога локалізації на рівні 25-40% на початковому етапі;
  • тимчасовий захід на 10 років;
  • локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі в закупівлі. Здатний забезпечити локалізацію - візьми участь в тендері і конкуруй;
  • методику визначення ступеня локалізації затверджує Кабінет міністрів;
  • в Україні існує конкуренція місцевих виробників або локалізаторів по тих товарних позиціях, які пропонуються до локалізації.

Номер законопроекту 3739.