Новости

10.06.2020

НАРАДА В МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ. УКРАЇНСЬКИЙ ЕЛЕКТРОВОЗ – ЦЕ СТРАТЕГІЧНИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Сьогодні, за дорученням Прем’єр-міністра, відбулася нарада під головуванням Міністра економіки, за участю представників ФРУ, УЗ, Мінінфраструктури, Мінекономіки, Антимонопольного комітету, виробничих підприємств. Обговорювали ініційований Федерацією роботодавців України проект виробництва в Україні електровозів із високим рівнем локалізації.

Для нас це стратегічний національний проект. Адже прогнозований мультиплікаційний ефект від його реалізації зі ступенем локалізації понад 50% як для 150 промислових підприємств машинобудівної та суміжних галузей України, так і української економіки в цілому вражає.

Зокрема, додаткові надходження до бюджетів та фондів складуть близько 200,8 млн. євро, економія видатків по безробіттю – 76 млн. євро, буде створено близько 10 тис. робочих місць, українське населення отримає дохід у вигляді заробітної плати – до 18,5 млн. євро, що в свою чергу стимулюватиме споживчий попит на ринку. Все це позначиться на зростанні ВВП мінімум на 3,74 млрд. грн. щорічно.

У квітні роботодавці звернулись до Прем'єр-міністра України і запропонували розглянути необхідні умови та здійснити невідкладні дії Уряду для реалізації такого проекту.

Поштовхом для цього стало оголошення АТ “Укрзалізниця” відбору на включення до “короткого списку” виробників, які зацікавлені у постачанні 205 вантажних електровозів.

Очікувана вартість їх закупівлі становить порядка 1 млрд долл США.

Вдячні Прем’єру, що відгукнувся на нашу ініціативу та Міністру економіки Ігорю Петрашку за розуміння важливості питання та за те, що зібрав всі сторони діалогу. Вважаємо, що враховуючи ситуацію, яка сьогодні склалась в промисловості, мінімальний рівень локалізації 15% є неприпустимо низьким показником для такого масштабного проекту. Мінімальний рівень локалізації має складати 35%, в ідеалі – 53%, наші виробники здатні це забезпечити.

На зустрічі були Крюківський вагонобудівний завод, Хартрон – Експрес, Полтавський термомеханічний завод, «Завод «Електроважмаш», Укрелектроапарат, завод «Екватор» та інші представники галузі машинобудування.

Дійшли згоди, що мінімальний рівень вимоги по локалізації виробництва локомотивів в Україні має бути 35%. Домовилися, що внесемо корективи у пропозиції Укрзалізниці.

Буде створено робочу групу з 3 підгруп, одна з яких визначить фінансові інструменти закупівлі, друга випише вимоги до локалізації, третя займатиметься технологіями та визначенням вартості життєвого циклу.

Зробимо все, щоб українські машинобудівники мали можливість завчасно оцінити обсяги робіт та необхідних ресурсів для формування виробничих планів.

Вчорашня зустріч - це величезний крок вперед для українського машинобудування і економіки країни в цілому. Це відзначили всі її учасники. Адже підвищення локалізації виробництва - це не тільки нові робочі місця, а й зростання рівня машинобудівних технологій на промислових підприємствах країни.

Розуміємо, що необхідна глобальна модернізація Укрзалізниці і здійснити її можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників. Більше того, у ФРУ переконані, що інфраструктурна революція по всіх галузях в нашій країні повинна відбуватися максимально за рахунок внутрішнього виробника, зокрема вітчизняного машинобудування.

Саме такий державницький підхід забезпечить створення реальних передумов для розвитку національної промисловості, в першу чергу, у стратегічно важливій для української економіки галузі машинобудування.