ХАРКІВСЬКІ РОБОТОДАВЦІ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ПРЕЗЕНТАЦІЇ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ.
Керівництво Об’єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт » та керівники провідних промислових підприємств, які входять до ООР ХО «Граніт» взяли участь у презентації «100 днів Мінекономіки: досягнення та плани», яка відбулась 21 грудня 2019 року на заводі «Турбоатом».
Голова Спільного представницького органу роботодавців Харківської області Анатолій Гіршфельд на зустрічі з Тимофієм Миловановим, поділяючи плани Міністерства економіки щодо формування в Україні потужної конкурентоспроможної індустрії, звернув увагу на кілька передумов успіху:
Створення стратегії розвитку промисловості, де буде визначено чіткі пріоритети, в т.ч. галузеві, а також механізми їх досягнення, серед яких — преференції національним виробникам при публічних закупівлях та надання допомоги на реалізацію інноваційних проектів;
Запровадження компенсаційних механізмів (по аналогії з програмою часткової компенсації аграріям вартості української сільгосптехніки) для системного піднесення промислових виробництв з високим рівнем локалізації в Україні;
Посилення конкурентоспроможності підприємств через підвищення капітальних інвестицій у модернізацію. Як один із способів — зміни до Податкового кодексу, зокрема, щодо сплати податку за земельні ділянки підприємств промисловості, на яких розташовані виробничі приміщення (відповідний Проект Закону був зареєстрований у ВР 11.07.2019 (№ 10440).
Окрему увагу було приділено проблемі напливу імпортних російських б/у вагонів. КМУ заборонив ввезення таких вагонів з 20 листопада 2019 року. Проте, щонайменше, 14 тис. вагонів з сумнівними технічними характеристиками вже їздять Україною, руйнують верхню будову колії та несуть потенційну загрозу катастроф потягів і життю людей. Мінінфраструктури і УЗ мають зупинити це внесенням змін до документів, що встановлюють правила технічної експлуатації залізниць, тобто заборонити включати до потягів списані вагони. Відповідне доручення опрацювати це питання вказано у Протоколі №18 засідання КМУ від 6 листопада 2019 р. Проте дотепер не виконане. У Програмі оновлення рухомого складу на 2017-2021 рр. УЗ задекларувала покупку 35,773 тис. нових вантажних вагонів і модернізацію десятків тисяч вагонів. Однак, третій рік це ініціатива «пробуксовує», хоча її реалізація дозволила б завантажити українські підприємства, забезпечити ринок вагонами, заощадити на тязі, обслуговуванні і « розвантажити» депо.
Також Анатолій Гіршфельд зазначив, що Міністерством не прийняті рішення або рекомендації щодо роботи Національного комітету з промислового розвитку.
Генеральний директор ПАТ «Завод «Південкабель» Володимир Золотарьов звернув увагу Міністра на прийняття органами виконавчої влади обтяжливих для бізнесу регуляторних актів, адже Законом України від 23.11.2018р. №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», у порушення частини 4 статті 13 Конституції України, встановлені неоднакові умови господарювання для суб’єктів різних форм власності щодо обов’язкового ліцензування будь-яких місць зберігання пального.
Головний інженер АТ «ХМЗ «Світло шахтаря» Вадим Дергоусов наголосив на негативних наслідках затримки переходу Державної служби України з питань праці до Міністерства економічного розвитку України, що не дозволяє внести зміни до Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів і підіймальних пристроїв. Проект наказу з цього приводу підготовлений Міністерством соціальної політики України. Затримка ставить підприємства перед необхідністю звільнення до 50% основних робітників, перш за все машинобудівних заводів.
Генеральний директор ТОВ «Котлотурбопром» Олександр Греховодов виступив щодо необхідності відпрацювання механізмів державної підтримки вітчизняних підприємств через публічні закупівлі, створення умов для збільшення частини закупівель вітчизняної продукції, робіт, послуг на ринку публічних закупівель, із врахуванням вартості «життєвого циклу» та нецінових критеріїв, із застосуванням цінових преференцій для продукції, що виробляється в Україні (при виробництві якої створюються робочі місця, сплачуються податки та соціальні внески) з високим рівнем локалізації.
Заступник директора ДУ «Державний науково-дослідний і проектний інститут основної хімії» Євген Щасливець зазначив, що треба терміново відпрацювати механізм державної підтримки інноваційних проектів промислових підприємств, затвердити «Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на підтримку технологічних інновацій для розвитку промисловості » та передбачити фінансування на ці проекти.
Керівники підприємств передали заступникам Міністра листи щодо проблемних питань.