Новости

30.06.2017

Харківський трактор – надійна робоча конячка, яка не підводить – Андрій Коваль

Нарощувати виробництво, при цьому зберігаючи головні переваги харківського трактора — цінову доступність, ефективність, надійність, — стратегічний план розвитку ХТЗ. Про це заявив генеральний директор Харківського тракторного заводу Андрій Коваль.

За його словами, у травні заводчани побили рекорд останнього десятиліття з виробництва запчастин. «На ХТЗ виготовили їх більш ніж на 14 млн. грн., — це теж обсяг валової продукції, обсяг реалізації, і він прив'язаний до заробітної плати», — коментує гендиректор. На заводі вважають виробництво запчастин не менш важливим, ніж сільгоспмашин: за час простою ХТЗ на ринку з'явилося багато низькоякісної контрафактної продукції. А це б'є у першу чергу по селянам.

ХТЗ — одне з найвідоміших найстаріших підприємств України. Для Харкова завжди було містоутворюючим. Трактор СХТЗ-15/30 безвідмовно «орав» на полях СРСР, і саме з ним, до речі, пов'язані трудові рекорди відомої старшому поколінню Паші Ангеліної. У 1936 році з конвеєра ХТЗ зійшов 150-тисячний трактор, а у 1967 — мільйонний. Можливо, сьогодні, коли у багатьох підприємств життя коротке, складно уявити собі такі обсяги виробництва, але у ті роки харківський трактор швидко став найвідомішою, улюбленою, звичною сільгосптехнікою, «надійною робочою конячкою». З нею легко справлялися, вона була проста, але разом з тим надійна, міцна. Її було легко відремонтувати, не витрачаючи дорогоцінний час і не несучи великих витрат. У 80-ті роки наш трактор був відомий у 36 країнах світу.

Про харківської машині ходять легенди — нібито то у роки війни білоруський фермер розібрав трактор, і той пролежав три роки купою металу. Після війни був знову зібраний і не один рік безвідмовно працював, як і раніше доводячи свої безперечні якість і надійність. У це можна повірити: у деяких господарствах і сьогодні бігають трактори, яким кілька десятків років.

ХТЗ знав різні часи. Але головна фішка харківського трактора — та сама, завдяки якій українські фермери досі віддають перевагу трактору виробництва ХТЗ китайським аналогам, — не змінилася. На підприємстві вважають: машина повинна бути зручною в експлуатації, сучасною, надійною, а її ремонт у разі необхідності — не вимагати значних витрат і не створювати проблем фермерам.

— Можу вже відкрити власний музей сільгосптехніки, — жартує директор агропідприємства «Агросфера» Михайло Іванович Харченко. У його фермерському «музеї» — старовинний гусеничний трактор виробництва ХТЗ, який до цих пір на ходу і безвідмовно працює (!). Найкраще, за його словами, у музейній колекції. Є у фермера і нова машина Харківського тракторного заводу. «За своїми параметрами трактор нічим не поступається аналогічним імпортним варіантам. Додатковий і безумовний плюс — ніяких проблем з ремонтом, всі запчастини доступні», — коментує фермер.

Господар сільгосппідприємства Леонід Олексійович Арістов — сам тракторист «зі стажем». Пояснює: на першому місці — «економіка» бізнесу. — До кінця збору врожаю я повинен чітко розуміти, скільки заробив, скільки витратив, в тому числі на експлуатацію техніки, — каже фермер. — Харківський трактор виправдовує себе повністю: витрати на обслуговування мінімальні, машина надійна і невибаглива. Можливо, «іноземці», якими сьогодні заповнений ринок, більш комфортні. Але ціна! .. А витрати на їх обслуговування — у три-чотири рази вище.

На підприємстві кажуть: немає такої техніки, яка б не вимагала постійного вдосконалення. Розробники, прислухаючись до думки споживачів, намагаються зробити трактор більш комфортним, а обслуговування — ще більш доступним. За словами губернатора Харківської області Юлії Світличної, Олександр Ярославський планує витратити значні кошти на модернізацію підприємства. І перш за все це торкнеться поновлення верстатного парку, застарілої техніки. Її замінять на багатоопераційну, але для цього потрібен час і, скажімо прямо, значні фінансові вливання. З модернізацією обладнання процес вдосконалення трактора піде значно швидше. «З одного боку, те, що зараз було прийнято указ, що компенсує покупцям техніки ХТЗ 20% від її вартості, дасть істотне зростання продажів трактора на ринку України. А з іншого, інвестиції у модернізацію дозволять знизити накладні витрати на виробництво машин», — коментує Андрій Коваль.

На підприємстві не приховують: завод чекає оптимізація виробництва, а також кадрова реорганізація. Тут чекають молодь. Обіцяють конкурентну зарплату, сподіваються, що випускники технічних вузів, які приходять на практику, залишаться на заводі. Сьогодні ХТЗ співпрацює в плані підготовки фахівців з профільними вузами міста.

.