Новости

15.07.2015

Харківський ФЕД аналізує шляхи свого розвитку

13 липня Державне підприємство «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» з робочим візитом відвідав перший заступник генерального директора Державного концерну «Укроборонпром» С.В. Пінькас, в ході якого були розглянуті шляхи розвитку підприємства та перспективи виробництва ДП «ФЕД».

У ході зустрічі з трудовим колективом підприємства, перший заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» С.В. Пінькас доповів про попередні результати минулого конкурсу на керівну посаду директора ДП «ХМЗ «ФЕД».

На конкурсі, який проходив у кілька етапів, були присутні народні депутати, представники ЗМІ. Всім претендентам надали однакову можливість презентувати програми і відповісти на питання комісії.

Перший заступник директора ДП «ХМЗ «ФЕД» з логістики та зв'язків з підприємствами ДК «Укроборонпром» А.Ю. Пащенко презентував свій проект розвитку заводу, надавши, на думку голови конкурсної комісії С.В. Пінькас, одну з найяскравіших і перспективніших программ розвитку підприємства. А.Ю. Пащенко став переможцем цього конкурсу.

Залишилася одна формальність: підприємство має особливий статус, тому результати конкурсу про перемогу А.Ю. Пащенко у конкурсі надіслані до Кабінету міністрів для узгодження.

Учасники заводського зібрання були проінформовувані про роботу ДК «Укроборонпром» за рік. Перший заступник генерального директора концерну підкреслив, що, застосувавши новий менеджмент, були досягнуті позитивні результати за багатьма економічними показниками. 96 підприємств ДК «Укроборонпром», в їх числі і ДП «ХМЗ «ФЕД», дали чистого прибутку 810 млн. грн., створено 5000 робочих місць, перераховано до державного бюджету України 7 млрд. гривень, середня зарплата працівників концерну склав 4464 грн., що на 18% більше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період були прийняті нові управлінські рішення: запущена у роботу система «IT Enterprise» для проведення у новому форматі електронних тендерів, введена система моніторингу платежів, налагоджена система ефективної логістики, запущена процедура виведення підприємств з банкрутства, залучені нові фахівці з менеджменту та інженерінгу, розпочато робота з провідними університетами України та ряд інших.

За словами А.С. Пінькас, щоб вирішити питання імпортозаміщення (замість російських комплектуючих) йде перезапуск виробничих потужностей, для оперативного забезпечення заводів концерну комплектуючими виробами створена виробнича кооперація.

Підготовлено більше тридцяти проектів Законів України, постанов уряду, спрямованих на реформування оборонно-промислового комплексу країни за міжнародними стандартами; підготовлено 13 законопроектів з розвитку ОПК та ін. «Укроборонпром» працює в кооперації з іноземними партнерами, поглиблюються переговори з компаніями світового рівня. За рік роботи концерну підписано більше 150 контрактів з інозамовниками. Йде цілеспрямована робота щодо інтеграції з НАТО, 8 підприємств концерну отримали доступ до бази даних НАТО в онлайн режимі.

На зустрічі з трудовим колективом С.В.Пінькасу були задані питання із залу. Зокрема, яке бачення у «Укроборонпром» процесів корпоратизації і чи існує у концерні стратегічна програма розвитку авіаційної галузі та програма технічного переоснащення виробничих потужностей, яке відношення до наявності на підприємстві соціальної сфери та ін.

Відповідаючи на питання про розвиток авіації України та заводу «ФЕД» С.В. Пінькас наголосив, що концерн розробляє загальну програму оборонної промисловості, у якій потужно присутній авіаційний блок. Є розуміння того, що без державної підтримки проблематично рухатися вперед. Але й покласти технічне переозброєння тільки на держбюджет було б неправильно. Технічний розвиток має відбуватися із залученням інвесторів. А їх можна залучити під зрозумілу і прозору систему роботи, під гарантії, що завтра бізнес у них ніхто не відбере. Можливо, це будуть пільгові державні кредити, можливо це будуть валютні гарантії від іноземних інвесторів, де можна буде взяти досить дешеві кредити і за лізинговими договорами залучити обладнання, яке значно краще, ніж є на Харківському «ФЕД». Є надія, що до кінця 2015 року буде затверджена програма розвитку авіагалузі, тоді й стане зрозумілим, що у вітчизняній промисловості в частині державної підтримки таких підприємств, як «ХМЗ «ФЕД».