Бізнесу вистачило двох тижнів для вердикту електронному адмініструванню ПДВ: не працює
Бізнесу вистачило двох тижнів штатної роботи системи електронного адміністрування ПДВ, щоб винести головному її сегменту — ПДВ-рахунками остаточний вердикт: не працює. Ще тестовий режим показав дуже багато недолік системи електронного адміністрування як методологічного, так і технічного характеру.
На цю проблему неодноразово вказували харківські роботодавці. І мова йде не тільки про те, що введення електронного адміністрування має безліч технологічних проблем, зокрема програмного забезпечення, а також брак фахівців. Це крок до чергового вимивання обігових коштів підприємств, а це сьогодні один з болючих питань і для підприємств, і для банківської системи. Харківські підприємства за те, щоб боротися з корупцією тіньової економіки, але в умовах, які зараз склалися, це необхідно робити дуже відповідально і за принципом «не нашкодь».
За фактом двох тижнів роботи системи електронного адміністрування бізнес заявляє про її недієздатності, про те, що вона відволікає кошти з обороту, а платежі, які адресовані митниці, потрапляють туди несвоєчасно. Навіть гроші, перераховані на казначейські рахунки, система проводить несвоєчасно. Бізнес терпить збитки, змушений платити свої гроші за недосконалу систему.
На думку керівників багатьох харківських підприємств, бізнес не зобов'язаний розраховуватися за помилки фіскальної служби України своїми коштами, відволікаючи їх з виробничої діяльності: від виплати зарплат, придбання матеріалів, комплектуючих, товарів, сплати ЄСВ та виконання інших своїх зобов'язань. Багато підприємсив змушені скорочувати виробництво, вводити неповну робочу неділю або зовсім зупиняти роботу. Така ситуація — це шлях, коли вчорашні співробітники підприємства підуть на біржу праці. Більш того, держава не тільки не отримає податків, а й ще буде змушене платити компенсацію безробітним.
Об'єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт» буде вести постійний моніторинг ситуації і робити все, щоб мінімізувати негативні наслідки, а також наполягати на ретельному вивченні роботи системи, а до того — відстрочення її використання до 1 січня 2016 року.