Новости

08.06.2015

Алла Коваленко: «Багаторічні зусилля кондитерів можуть бути зведені до «нуля» імпортним збором»

Генеральний директор Корпорації «Бісквіт-Шоколад», Герой України, член Правління Харківської обласної організації роботодавців «Граніт» Алла Коваленко розмірковує про наслідки введення Урядом додаткового 10% імпортного збору.

Ще до офіційного введення додаткового 10% імпортного збору, фахівці корпорації «Бісквіт-Шоколад» на прикладі своїх підприємств оцінили ризики та можливі негативні наслідки цього нововведення, про що неодноразово заявлялося в зверненнях до Прем'єр-міністра, в профільні міністерства і комітети — Міністерство фінансів, Міністерство економічного розвитку і торгівлі, депутатам Верховної Ради. Наша точка зору, як і інших виробників і представників бізнесу, не була врахована при прийнятті рішення про введення зазначеного збору.

Кондитерська галузь України є однією з найбільш розвинених, модернізованих та експортно орієнтованих галузей харчової промисловості України. За роки Незалежності більшість підприємств мали можливість придбати та впровадити імпортні виробничі лінії та технології для виробництва конкурентоспроможної на світовому ринку продукції, мали доступ до банківських кредитів та інвестицій, розпоряджалися валютною виручкою в інтересах розвитку підприємства, вдосконалення виробництва і технології, впроваджуючи європейські стандарти безпеки та управління якістю.

При цьому протягом 20 років підприємства кондитерської галузі демонстрували зростання виробництва, прибутковості продажів і розширення ринків збуту, зміцнення експортного потенціалу, що позитивно позначилося не тільки на іміджі кондитерської галузі, а й на іміджі України як країни-експортера готових продуктів харчування.

Ці багаторічні зусилля і позитивні результати кондитерів можуть бути нівельовані і навіть зведені до «нуля» через додаткового імпортного збору, короткочасна дія якого вже призвело до негативних наслідків, що і зазначено в інтерв'ю президента Асоціації «Укркондпром» Балдинюка А.В.

За даними Корпорації «Бісквіт-Шоколад» за 5 місяців найбільше падіння експорту Корпорації зафіксовано на традиційних пострадянських ринках — Азербайджан, Вірменія, Киргизстан, Таджикистан, Туркменістан, Узбекистан, де ми конкуруємо насамперед з іншими експортерами з країн колишнього СРСР, особливо з Росією і Білорусією, де подібних мит немає, і істотно програємо їм у цій боротьбі. Спроби просунути свою продукцію, зокрема шоколадну, на ринки ЄС також розбиваються об сформовану з урахуванням «мита» ціну, яка стає неконкурентоспроможною порівняно з польськими, іспанськими та турецькими виробниками.

Положення ускладнюється ще й тим, що не запроваджено мито на кондитерські вироби, імпортовані з Росії, як відповідна міра на відомі дії російської сторони, і зберігається обов'язковий продаж 75% валютної виручки, що ускладнює підприємствам закупівлю імпортної сировини, обладнання і технологій.

В даний час під питанням продовження модернізації галузі та інвестування в новітні технології і продукти. Відбувається зростання собівартості кондитерських виробів за рахунок зростання курсу валют, великий імпортної складової у сировині, особливо в шоколадних виробах, зростання вартості пакувальних матеріалів. Все це відбувається на тлі падіння купівельної спроможності населення, для якого кондитерські вироби не є предметом першої необхідності.

Скорочення виробництва в кондитерській галузі тягне за собою скорочення виробництва цукру, борошна, молочних продуктів, пакувальних і поліграфічних матеріалів, що матиме і негативні соціальні наслідки в тому числі.

Кондитерська галузь завжди активно використовувала різноманітні пакувальні матеріали. Функція упаковки різноманітна (захисні властивості, інформація споживача про склад виробу, його термін придатності, реклама), її важливість для виробників кондитерських виробів не викликає сумнівів, але це теж, в більшості своїй, імпортна складова, а отже, імпортний збір на поставки плівок і компонентів для поліграфічних робіт збільшує собівартість кінцевого продукту.

Вважаю, що скасування імпортного збору не тільки підтримає кондитерську галузь України, а й суміжні галузі, зменшить собівартість кінцевого продукту, зробить кондитерські вироби більш доступними для українського споживача і підтримає експортний потенціал кондитерів України.