Новости

18.08.2014

Cистема освіти, тим більш професійно-технічної, має бути орієнтованою на потреби реального сектору економіки – Василь Григор’єв

Ще недавно система професійно-технічного навчання була зорієнтована на попит абітурієнтів, а не на запити роботодавців, що призвело до появи на ринку праці маси молодих фахівців, які не можуть знайти роботу за профілем.

На протязі останніх років Харківські роботодавці системно виступали за необхідність змін у системі освіти щодо підготовки робітничих кадрів для реального сектору економіки. За ініціативи роботодавців, ця проблема у 2013 році була проаналізована на розширеному засіданні тристоронньої соціально-економічної ради при Харківській обласній державній адміністрації.

Зараз продовжується набір учнів на навчання у професійно-технічних навчальних закладах Харківського регіону у 2014-2015 навчальному році. Обсяги державного замовлення на підготовку робітничих кадрів у 2014 році у навчальних закладах Харківської області становить 7714 осіб.

Станом на 15 серпня надано 5021 заяву до приймальних комісій професійно-технічних навчальних закладів Харківського регіону, що складає 65% від державного замовлення на підготовку робітничих кадрів. Надано заяв від мешканців Харкова — 1206, Харківської області — 3079, інших областей України — 218.

Найкращі показники виконання державного замовлення на підготовку робітничих кадрів професійно-технічними навчальними закладами Харківської області за професіями: слюсар з ремонту рухомого складу, помічник машиніста електропоїзда, слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів, електрозварник ручного зварювання, тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва, слюсар з ремонтну сільськогосподарських машин та обладнання, водій автотранспортних засобів.

За словами керівника Спільного представницького органу роботодавців Харківської області, виконавчого директора Об'єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт» Василя Григор’єва, «Позиція Харківських роботодавців у цій сфері діяльності була й залишається незмінною — система освіти, тим більш професійно-технічної, має бути, у першу чергу, орієнтованою на потреби ринку праці, на потреби реального сектору економіки України».